Wednesday, November 5, 2008

Something Interesting…

1/ 在 facebook 隨意瀏覽的時候,看見原來有人真的叫 “Correction” 的!「你好啊,Correction!」、「Correction, please do your correction here!」想起這些場面會覺得好好笑啊 (!) (也即時想到好在他不是姓「戴」,要不是他就會變成 Correction Tai 塗改帶了…) 嗯,你估 Correction 是男還是女的呢?(因為睇個名完全估唔到),原來是一位先生來的啦,Mr. Correction! (睇 newsgroup 見到有人叫 September 已經覺得好笑的了…真係隨手拿起字典揭開個字就用黎做英文名咩)

2/ 那天在調景嶺補習,在那裏的 7-11 買香口膠。排隊的時候看見有個中年因人氣沖沖的跑了進來,擾攘一輪才知道不久之前他在 7-11 買了一盒小的 condom,然後發現,入面係個空.盒!聽到這裏我才知道原來擺在貨架上的 condom 是空盒來的,有料的都收到收銀後面的櫃子裏。另外所有壯陽藥也是同一做法。也難怪那位叔叔氣沖沖啦…XD

3/ 上經濟課…
某天在說甚麼是 capital account convertible,因為中國是 unconvertible 的,所以是 not commited;US 是 convertible 的,所以是 committed. (基本上唔使明點解的啊)

Prof: China is capital account Unconvertible, so it’s not committed while US is convertible, so it is committed. It is like, when you have breakfast with ham and eggs, the pig is Committed, while the chicken is not…

(全班得我一個人笑囉,頂!)

講緊 Purchasing power parity (PPP)
Prof: So, what is PPP? Nono, it’s not about the toilet…it’s called purchasing power parity.

4/
昨天補習,補習仔跟我說「唉一陣落堂仲要問下你D 護膚之道同埋 keep fit 之道添啊。」(跟住仲要隊塊面過黎俾我睇下佢塊面有幾多暗瘡...XD)

只係,乜我個樣好似周慧敏 / 楊千嬅 / 林嘉欣 / 劉嘉玲 / 金城武 (!) / 吳彥祖 (!!)咁識護膚 / keep fit 咩!?咩事?最後我趕著去看戲完全把這事忘了…

其實我1 d 都唔瘦囉....lol

No comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Life is Simple. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan